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Pessoal eu tenho um Ot com o mapa muito Show, tem sistema de castle 24hrs e tal, só que tem 2 problemas, como diz no titulo, ele ta com um:

1-bug de SQl, = sqlite3_step<>: SQLITE ERROR: unable to open database file.

As vezes quando os players logam ou morrem, mt as vezes bem raro, ele reinicia, o char de um tempo atraz. Preciso de ajuda nisso aí.

 

2-Bug de CTF - Capture the Flag, ta com todos script certinho, mas da um erro bem no inicio do server dizendo: warning - Event ::loadScript] Event onTimer not found <data/globalevents/scripts/CTFMax.lua.

 

Preciso de ajuda galera. pfv Não conheco Muito as regras do Tibia King. Mas ajuda aí pfv. Ja pesquisei em tudo quanto é lugar..

globalevents.xml

CTFMax.lua

CTFLib.lua

CTFTeleport.lua

post-102809-0-91573400-1418315620_thumb.

post-102809-0-10961100-1418315631_thumb.

post-102809-0-67465000-1418315640_thumb.

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Posta seu config.lua aqui.

Te ajudei?? REP + e ficamos quites... <ahttp://www.tibiaking.com/forum/uploads/emoticons/default_happyy.png' alt=';D'>

Atenciosamente,

Daniel.

Abraços!

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usa o Capture The Flag em MOD funciona 100%, eu uso:

http://www.tibiaking.com/forum/topic/10952-mod-capture-the-flagctf/

Att,
Dieguiin XP

 

»»http://baiakfull.com/««

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Deu pra ver que sua data base está com uma table faltando. Execute esse comando nela:

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `z_ots_comunication` (
  `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `name` varchar(255) NOT NULL,
  `type` varchar(255) NOT NULL,
  `action` varchar(255) NOT NULL,
  `param1` varchar(255) NOT NULL,
  `param2` varchar(255) NOT NULL,
  `param3` varchar(255) NOT NULL,
  `param4` varchar(255) NOT NULL,
  `param5` varchar(255) NOT NULL,
  `param6` varchar(255) NOT NULL,
  `param7` varchar(255) NOT NULL,
  `delete_it` int(2) NOT NULL DEFAULT '1',
  PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;

Caso ñ saiba executar um comando na data base, aqui tem um tutorial: http://www.tibiaking.com/forum/topic/33611-tutorial-resolvendo-qualquer-erro-na-data-base/#entry189040

Te ajudei?? REP + e ficamos quites... <ahttp://www.tibiaking.com/forum/uploads/emoticons/default_happyy.png' alt=';D'>

Atenciosamente,

Daniel.

Abraços!

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Assim galera, eu baixei um CTF de um cara que ta 100%, alias é desse cara ai q vc mandou o link. maaas, ela ta com as posicoes todas erradas e não consigo arrumar, porque tem informacoes estranhas que não decifro. meu mapa tem o CTF pronto (O mapa) tenho o script tbm mas n ta executando dando aquele erro la de cima, ele criou o tp onde botei pra criar dizia que tinha que ter lvl 100, mas o pessoal lvl 100+ nao entrava simplesmente ficava em cima do tp, por que nao tem as informacoes pra mim mudar o local que o tp manda.

 

-- The Forgotten Server Config

 
-- Account manager
accountManager = "yes"
namelockManager = "no"
newPlayerChooseVoc = "yes"
newPlayerSpawnPosX = 39
newPlayerSpawnPosY = 172
newPlayerSpawnPosZ = 7
newPlayerTownId = 1
newPlayerLevel = 8
newPlayerMagicLevel = 0
generateAccountNumber = "no"
 
-- Unjustified kills
-- NOTE: *Banishment and *BlackSkull variables are >summed up<
-- (dailyFragsToRedSkull + dailyFragsToBanishment) with their
-- *RedSkull equivalents.
-- Auto banishing works only if useBlackSkull set to negative.
-- advancedFragList is not advised if you use huge frags
-- requirements.
redSkullLength = 50 * 62 * 70 * 90
blackSkullLength = 64 * 72 * 80 * 95
dailyFragsToRedSkull = 55
weeklyFragsToRedSkull = 80
monthlyFragsToRedSkull = 90
dailyFragsToBlackSkull = dailyFragsToRedSkull
weeklyFragsToBlackSkull = weeklyFragsToRedSkull
monthlyFragsToBlackSkull = monthlyFragsToRedSkull
dailyFragsToBanishment = dailyFragsToRedSkull
weeklyFragsToBanishment = weeklyFragsToRedSkull
monthlyFragsToBanishment = monthlyFragsToRedSkull
blackSkulledDeathHealth = 40
blackSkulledDeathMana = 0
useBlackSkull = true
useFragHandler = true
advancedFragList = false
 
-- Banishments
-- violationNameReportActionType 1 = just a report, 2 = name lock, 3 = player banishment
-- killsBanLength works only if useBlackSkull option is disabled.
notationsToBan = 3
warningsToFinalBan = 4
warningsToDeletion = 5
banLength = 7 * 24 * 60 * 60
killsBanLength = 8 * 24 * 60 * 60
finalBanLength = 30 * 24 * 60 * 60
ipBanishmentLength = 1 * 24 * 60 * 60
broadcastBanishments = true
maxViolationCommentSize = 200
violationNameReportActionType = 2
autoBanishUnknownBytes = false
 
-- Battle
-- NOTE: showHealingDamageForMonsters inheritates from showHealingDamage.
-- loginProtectionPeriod is the famous Tibia anti-magebomb system.
-- deathLostPercent set to nil enables manual mode.
worldType = "pvp"
protectionLevel = 1
pvpTileIgnoreLevelAndVocationProtection = true
pzLocked = 20 * 700
huntingDuration = 60 * 1000
criticalHitChance = 7
criticalHitMultiplier = 1
displayCriticalHitNotify = true
removeWeaponAmmunition = false
removeWeaponCharges = false
removeRuneCharges = "no"
whiteSkullTime = 5 * 10 * 100
noDamageToSameLookfeet = false
showHealingDamage = true
showHealingDamageForMonsters = true
fieldOwnershipDuration = 5 * 1000
stopAttackingAtExit = false
oldConditionAccuracy = false
loginProtectionPeriod = 10 * 1000
deathLostPercent = 10
stairhopDelay = 2 * 1000
pushCreatureDelay = 2 * 1000
deathContainerId = 1987
gainExperienceColor = 215
addManaSpentInPvPZone = true
squareColor = 0
allowFightback = true
 
-- Connection config
worldId = 0
ip = "MUDADO PRA MANTER SIGILO"
bindOnlyConfiguredIpAddress = false
loginPort = 7171
gamePort = 7172
adminPort = 7171
statusPort = 7171
loginTries = 10
retryTimeout = 5 * 1000
loginTimeout = 60 * 1000
maxPlayers = 841
motd = "Bem Vindo ao Servidor Iluminate "
displayOnOrOffAtCharlist = false
onePlayerOnlinePerAccount = true
allowClones = false
serverName = "24h"
loginMessage = "Bem-Vindo ao Servidor Iluminate Bom jogo"
statusTimeout = 5 * 60 * 1000
replaceKickOnLogin = true
forceSlowConnectionsToDisconnect = false
loginOnlyWithLoginServer = false
premiumPlayerSkipWaitList = false
 
-- Database
-- NOTE: sqlFile is used only by sqlite database, and sqlKeepAlive by mysql database.
-- To disable sqlKeepAlive such as mysqlReadTimeout use 0 value.
sqlType = "sqlite"
sqlHost = "localhost"
sqlPort = 7171
sqlUser = "root"
sqlPass = ""
sqlDatabase = "theforgottenserver"
sqlFile = "forgottenserver.s3db"
sqlKeepAlive = 0
mysqlReadTimeout = 10
mysqlWriteTimeout = 10
encryptionType = "plain"
 
-- Deathlist
deathListEnabled = true
deathListRequiredTime = 1 * 60 * 1000
deathAssistCount = 19
maxDeathRecords = 5
 
-- Guilds
ingameGuildManagement = true
levelToFormGuild = 8
premiumDaysToFormGuild = 0
guildNameMinLength = 4
guildNameMaxLength = 20
 
-- Highscores
highscoreDisplayPlayers = 100
updateHighscoresAfterMinutes = 2
 
-- Houses
buyableAndSellableHouses = true
houseNeedPremium = true
bedsRequirePremium = true
levelToBuyHouse = 1
housesPerAccount = 0
houseRentAsPrice = false
housePriceAsRent = false
housePriceEachSquare = 1000
houseRentPeriod = "never"
houseCleanOld = 0
guildHalls = false
 
-- Item usage
timeBetweenActions = 200
timeBetweenExActions = 1000
checkCorpseOwner = true
hotkeyAimbotEnabled = true
maximumDoorLevel = 500
 
-- Map
-- NOTE: storeTrash costs more memory, but will perform alot faster cleaning.
-- useHouseDataStorage usage may be found at README.
mapName = "Baiak Barao"
mapAuthor = "Baiak Lula"
randomizeTiles = true
useHouseDataStorage = false
storeTrash = true
cleanProtectedZones = true
mailboxDisabledTowns = "-1"
 
-- Startup
-- NOTE: defaultPriority works only on Windows and niceLevel on *nix
-- coresUsed are seperated by comma cores ids used by server process,
-- default is -1, so it stays untouched (automaticaly assigned by OS).
defaultPriority = "high"
niceLevel = 5
coresUsed = "-1"
optimizeDatabaseAtStartup = true
removePremiumOnInit = true
confirmOutdatedVersion = false
 
-- Muted buffer
maxMessageBuffer = 4
bufferMutedOnSpellFailure = false
 
-- Miscellaneous
-- NOTE: promptExceptionTracerErrorBox works only with precompiled support feature,
-- called "exception tracer" (__EXCEPTION_TRACER__ flag).
-- monsterLootMessage 0 to disable, 1 - only party, 2 - only player, 3 - party or player (like Tibia's)
dataDirectory = "data/"
allowChangeOutfit = true
allowChangeColors = true
allowChangeAddons = true
disableOutfitsForPrivilegedPlayers = false
bankSystem = true
saveGlobalStorage = true
displaySkillLevelOnAdvance = false
spellNameInsteadOfWords = false
emoteSpells = true
promptExceptionTracerErrorBox = true
storePlayerDirection = false
monsterLootMessage = 3
monsterLootMessageType = 25
separateViplistPerCharacter = false
 
-- Ghost mode
ghostModeInvisibleEffect = false
ghostModeSpellEffects = true
 
-- Limits
idleWarningTime = 14 * 60 * 1000
idleKickTime = 1000 * 1000 * 10000
expireReportsAfterReads = 1
playerQueryDeepness = 2
maxItemsPerPZTile = 0
maxItemsPerHouseTile = 0
 
-- Premium-related
freePremium = true
premiumForPromotion = true
 
-- Blessings
-- NOTE: blessingReduction* regards items/containers loss.
-- eachBlessReduction is how much each bless reduces the experience/magic/skills loss.
blessingOnlyPremium = true
blessingReductionBase = 30
blessingReductionDecreament = 5
eachBlessReduction = 8
 
-- Rates
-- NOTE: experienceStages configuration is located in data/XML/stages.xml.
-- rateExperienceFromPlayers 0 to disable.
experienceStages = "yes"
rateExperience = 800
rateExperienceFromPlayers = 0
rateSkill = 300
rateMagic = 200
rateLoot = 25
rateSpawn = 4
 
-- Monster rates
rateMonsterHealth = 1.0
rateMonsterMana = 1.0
rateMonsterAttack = 1.0
rateMonsterDefense = 1.0
 
-- Experience from players
-- NOTE: min~Threshold* set to 0 will disable the minimum threshold:
-- player will gain experience from every lower leveled player.
-- max~Threshold* set to 0 will disable the maximum threshold:
-- player will gain experience from every higher leveled player.
minLevelThresholdForKilledPlayer = 0.9
maxLevelThresholdForKilledPlayer = 1.1
 
-- Stamina
-- NOTE: Stamina is stored in miliseconds, so seconds are multiplied by 1000.
-- rateStaminaHits multiplies every hit done a creature, which are later
-- multiplied by player attack speed.
-- rateStaminaGain is divider of every logged out second, eg:
-- 60000 / 3 = 20000 milliseconds, what gives 20 stamina seconds for 1 minute being logged off.
-- rateStaminaThresholdGain is divider for the premium stamina.
-- staminaRatingLimit* is in minutes.
rateStaminaLoss = 1
rateStaminaGain = 3
rateStaminaThresholdGain = 12
staminaRatingLimitTop = 41 * 60
staminaRatingLimitBottom = 14 * 60
rateStaminaAboveNormal = 1.5
rateStaminaUnderNormal = 0.5
staminaThresholdOnlyPremium = true
 
-- Party
-- NOTE: experienceShareLevelDifference is float number.
-- experienceShareLevelDifference is highestLevel * value
experienceShareRadiusX = 30
experienceShareRadiusY = 30
experienceShareRadiusZ = 1
experienceShareLevelDifference = 2 / 3
extraPartyExperienceLimit = 20
extraPartyExperiencePercent = 5
experienceShareActivity = 2 * 60 * 1000
 
-- Global save
-- NOTE: globalSaveHour means like 03:00, not that it will save every 3 hours,
-- if you want such a system please check out data/globalevents/globalevents.xml.
globalSaveEnabled = false
globalSaveHour = 8
shutdownAtGlobalSave = true
cleanMapAtGlobalSave = false
 
-- Spawns
deSpawnRange = 2
deSpawnRadius = 50
 
-- Summons
maxPlayerSummons = 0
teleportAllSummons = false
teleportPlayerSummons = false
 
-- Status
ownerName = "Iluminate"
ownerEmail = "@otland.net"
location = "Europe"
displayGamemastersWithOnlineCommand = false
 
-- Logs
-- NOTE: This kind of logging does not work in GUI version.
-- For such, please compile the software with __GUI_LOGS__ flag.
adminLogsEnabled = false
displayPlayersLogging = true
prefixChannelLogs = ""
runFile = ""
outLogName = ""
errorLogName = ""
truncateLogsOnStartup = false
 

vou postar meu config.lua aqui, e me explica um pouco da quela informacao do Database pfv... 

Editado por mascaradinho (veja o histórico de edições)
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2 - erro do CTF 

 

Vai na Pasta  <data/globalevents/scripts/CTFMax.lua. 

 

Apague a funçao  onTimer e coloca onTime

VENHAM JOGAR O MELHOR BAIAK JÁ CRIADO DE 2022!!

 

CRIE SUA CONTA AGORA MESMO!

 

www.baiakudo.com

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2 - erro do CTF 

 

Vai na Pasta  <data/globalevents/scripts/CTFMax.lua. 

 

Apague a funçao  onTimer e coloca onTime

ele ta assim, e da erro o mesmo alias, Que tu me diz pra me ajudar ai, ta tudo pronto os tp tudo, mas o evento nem entra no server buga no começo do load do server.
--[[
Capture The Flag System
Author: Maxwell Denisson(MaXwEllDeN)
Version: 2.0
]]
 
 
local CTF = CTF_LIB
 
local function sendEffect()
if (getGlobalStorageValue(16505) > 0) then
doSendAnimatedText(CTF.tppos, "CTF ON", math.random(180))
addEvent(sendEffect, 750)
end
end
 
function onTime(interval)
local time = os.date("*t")
 
if (isInArray(CTF.days, time.wday)) then
doBroadcastMessage("[CTF Event Está Aberto, em ".. CTF.timeclose .." minuto(s) Não Será Mais Possível Entrar!")
setGlobalStorageValue(16705, 1)
 
addEvent(CTF.start, CTF.timeclose * 60 * 1000)
 
local teelz = doCreateItem(1387, 1, CTF.tppos)
doItemSetAttribute(teelz, "aid", 47521)
sendEffect()
end
 
return true
end

@UP

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      Uso tfs 0.4 8.60
       
      local posis = {
      --[pos do npc] = {pos inicial, pos final},
      [{x = 115, y = 143, z = 10}] = {posIni = {x = 114, y = 134, z = 10}, posFinal = {x = 76, y = 134, z = 10}},
      [{x = 74, y = 132, z = 10}] = {posIni = {x = 76, y = 134, z = 10}, posFinal = {x = 95, y = 147, z = 10}},
      }
       
       é um NPC
       
       
      .LUA DO NPC
       
      LIB - TRAVEL.LUA
       
       
       
      ,XML
       
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