Postado Janeiro 7, 2014 11 anos Este é um post popular. Atual versão suportável no TFS é : 10.35 (02/03/2014) TKbianos, Hoje eu dou inicio a um compromisso com você em disponibilizar toda semana a versão mais recente do TFS 1.0 compilada ! Há um tempo, o TFS 0.4 foi abandonado, pois deram inicio ao TFS 1.0. Algo revolucionário, muito mais rápido e muito mais eficiente com todos os novos sistemas do atual Tibia (original), e disponibiliza mais funções para edições de scripts e outros. Confira todas as alterações do TFS 0.4 para TFS 1.0 (em inglês) : Engine Features Security Source code Database Script interface Data pack Complete invisibility for monsters (no longer visible to client when they are invisible) Rework damage messages to group elemental damages as secondary in the same damage packet Using pugixml (header-only library) instead of libxml2 Moved global server save code to startup.lua Optimized hangables code Optimized removeItemOfType (around twice as fast) Optimized PropWriteStream allocation strategy and significantly decreased amount of heap allocations done during saves Optimized clean map code (~130x speedup) Significantly reduced memory footprint (over 15%) Removed exception tracer Removed GUI Removed ingame account manager Removed SimOne's XML NPC system Removed relational and binary house storage (no longer configurable, binary-tilebased is always used now) Removed unused heal map Removed builtin server save each minutes and global server save code and added an example global event for a global server save Removed MD5 and plaintext as a password type options Rewritten SHA-1 implementation Fixed bugs with hangables Fixed possible crash with monster spells Fixed bug with /reload items Fixed memory leak with reload command on script environments Fixed client debug assertions with large packets Game protocol 10.36 support Browse Field You can now choose default outfits by unlocking them in outfits.xml Added timestamp and random value to gameworld authentication packet to prevent MITM attacks Added protection against packet flood maxPacketsPerSecond in config.lua Improved protection against connection flood Fixed buffer overflow in NetworkMessage Fixed issues in the RSA implementation Moved to GitHub Using C++11 features Improved portability Now compiles on FreeBSD and Mac OS X Removed libboost_regex dependency Removed libboost_thread dependency Removed libxml2 dependency Added table guild_membership and removed rank_id and guildnick from players table New bans structure Removed SQLite database driver (only supports MySQL now) Storing online players in players_online (online column removed from players) Storing player skills in players table instead of player_skills Storing player record in database instead of playersRecord.txt Storing message of the day data in database instead of lastMotd.txt Possibility to use UNIX socket instead of TCP connection to MySQL (mysqlSock in config.lua) Events Party onJoin onLeave onDisband Player onLook onLookInBattleList onLookInTrade onLookInShop onMoveItem onMoveCreature onTradeRequest onTurn Global script interface Lua 5.2 compatibility Chat channel events canJoin(cid) onJoin(cid) onLeave(cid) onSpeak(cid, type, message) Lua event onPrepareDeath has been enabled for all creatures Lua metatables to represent classes Combat Condition Creature Monster Npc Player Game Group Guild House Item Container ItemType ModalWindow MonsterType NetworkMessage Party Position Town Tile Vocation New creature events onModalWindow(cid, modalWindowId, buttonId, choiceId) onTextEdit(cid, item, text) New Lua functions sendChannelMessage(channelId, type, message) getPlayerAccountType(cid) Moved database migrations to scripts in data/migrations/ Moved old Lua functions to compat.lua and implemented them using the new metatable functions Added bed modification kits script Moved groups from database to data/XML/groups.xml Moved almost all commands to talkactions Added offline training statues script Updated rope scripts Updated items Updated monsters Updated spells Minhas alterações sobre o TFS 1.0 : Fórmulas de todas as magias de ataque e cura foram revisados para fórmulas mais próximas do global. Links para downloads dos distros: [TFS 1.0] 07.01.2014 (10.31).rar [TFS 1.0] 20.01.2014 (10.31).rar [TFS 1.0] 02.03.2014 (10.35).rar <Última versão> Links para scans: [TFS 1.0] 07.01.2014 (10.31).rar (1/45) [TFS 1.0] 20.01.2014 (10.31).rar (1/45) [TFS 1.0] 02.03.2014 (10.35).rar (0/48) DLLs: [TFS 1.0] DLLs.rar Scan do DLLs.rar : [TFS 1.0] DLLs.rar (0/42) Agradecimentos : Créditos : TFS Team e outros... Obs.: Por mais que eu não esteja mais no equipe do Tibia King, não significa que eu deixarei de atualizar o tópico. Essa última atualização (02/03/2014) demorou pois eu estava esperando um novo conteúdo significante do TFS, que no caso, é a atualização para 10.35 ! Obrigado. Tópico criado meio as pressas, se estiverem sentindo falta de algo, me avisem. Editado Março 12, 2014 11 anos por Jamison Collins (veja o histórico de edições) 愛"A alma permanece em suas criações" 平(Não dou suporte por mensagem privada.)
Postado Janeiro 7, 2014 11 anos Ótimo Jamison Collins, muitas pessoas estavam atrás dessa TFS, e ainda mais com você atualizando direto, vai ser uma mão e tanto ou braço, perna.. Reputado. Skype @kaiquegabriel__ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Atenciosamente, kaiquegabriel. Não dou suporte via pm. Em caso de dúvidas, crie um tópico e espere o suporte.
Postado Janeiro 7, 2014 11 anos Total apoio cara, open tibia ta todo mundo bem desanimado isso vai dar uma animada na galéra de novo :v.
Postado Janeiro 7, 2014 11 anos Muito bom :3 tente atualizar só com as importantes que vão saindo :3 Total apoio cara, open tibia ta todo mundo bem desanimado isso vai dar uma animada na galéra de novo :v. esse nome... hum... Bruno Carvalho / Ex-Administrador TibiaKing [email protected] Em 26/12/2016 em 03:47, Spraypaint disse: A força da alienação vem dessa fragilidade dos indivíduos, quando apenas conseguem identificar o que os separa e não o que os une. -miltinho
Postado Janeiro 7, 2014 11 anos Pena que não tem pra 8.6 :/; no entanto, a distro compilada é meio inutilizável para mim. Então tanto faz. De qualquer forma, obrigado por disponibilizá-la à comunidade. As alterações parecem realmente bastante animadoras. Editado Janeiro 7, 2014 11 anos por FilipeJF (veja o histórico de edições) Acesse o tópico!
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