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Opa galera blz? eu queria um npc bless, simples, tipo o player vai la com ele ,e ganha a bless, não quero aqueles npcs, de bless que tem 5 bless diferentes, quero um bless , so !! se alguem poder ajudar ;)

                                                        

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  • NPC Script: local keywordHandler = KeywordHandler:new() local npcHandler = NpcHandler:new(keywordHandler) NpcSystem.parseParameters(npcHandler) local talktopic, amount, playerLevel = {}, {}, {} loc

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NPC Script:

local keywordHandler = KeywordHandler:new()
local npcHandler = NpcHandler:new(keywordHandler)
NpcSystem.parseParameters(npcHandler)

local talktopic, amount, playerLevel = {}, {}, {}
local str = ""

--Config
local highLevelPrice = 1 --(Real Tibia Price: 20000) price for players level 120+, per blessing
local lowLevelPrice = 1 --(Real Tibia Price: 2000) price for players level 30 and lower, per blessing
local pricePerLevel = 1 --(Real Tibia Price: 200) this price only applies to players between level 30 & 120, formula=((pricePerLevel*playerLevel)+lowLevelPrice)
--Text
local text = "Do you want to buy all five blessings for " --leave this unfinished (it will add the price to the end)
local thankyou = "You have bought all 5 of my blessings for " --leave this unfinished (it will add the price to the end)
local help = "I can give all of you my {blessings} for free. Blessings will protect you from losing items on death and reduce the amount of levels you lose when you die."
local already = "You already have my blessings."
local nomoney = "You don\'t have enough money for all five blessings."

function onCreatureAppear(cid)				npcHandler:onCreatureAppear(cid)			end
function onCreatureDisappear(cid) 			npcHandler:onCreatureDisappear(cid)			end
function onCreatureSay(cid, type, msg) 			npcHandler:onCreatureSay(cid, type, msg)		end
function onThink() 					npcHandler:onThink()					end

function greetCallback(cid)
	local talkUser = NPCHANDLER_CONVBEHAVIOR == CONVERSATION_DEFAULT and 0 or cid
	talktopic[talkUser], amount[talkUser], playerLevel[talkUser] = 0, 0, 0
    return true
end

function creatureSayCallback(cid, type, msg)

talkUser = NPCHANDLER_CONVBEHAVIOR == CONVERSATION_DEFAULT and 0 or cid

	if(not npcHandler:isFocused(cid)) then
		return false
	end
	
playerLevel[talkUser] = getPlayerLevel(cid)
amount[talkUser] = 0

	if (getPlayerBlessing(cid,1)
		and getPlayerBlessing(cid,2)
			and getPlayerBlessing(cid,3)
				and getPlayerBlessing(cid,4)
					and getPlayerBlessing(cid,5)) then
				npcHandler:say(already, cid)
				return false
	else
		if playerLevel[talkUser] < 30 then
		  amount[talkUser] = lowLevelPrice*5
		  str = "{"..amount[talkUser].."}gp?"
			elseif playerLevel[talkUser] > 30 and playerLevel[talkUser] < 120 then
				amount[talkUser] = (((playerLevel[talkUser]-30)*pricePerLevel)+lowLevelPrice)*5
				str = "{"..amount[talkUser].."}gp?"
					elseif playerLevel[talkUser] >= 120 then
						amount[talkUser] = highLevelPrice*5
						str = "{"..amount[talkUser].."}gp?"
		end
	end
	
	str = text..str
	
		if (msgcontains(msg, "help") or msgcontains(msg, "job")) then
			talktopic[talkUser] = 0
			npcHandler:say(help, cid)
	
		elseif talktopic[talkUser] == 0 and (msgcontains(msg, "yes") or msgcontains(msg, "blessings") or msgcontains(msg, "blessing")) then
			talktopic[talkUser] = 1
			npcHandler:say(str, cid)
			
		elseif talktopic[talkUser] == 1 and (msgcontains(msg, "yes") or msgcontains(msg, "ok")) then
			talktopic[talkUser] = 2
				if doPlayerRemoveMoney(cid, amount[talkUser]) then
					for i = 1,5 do
					doPlayerAddBlessing(cid,i)
					end
					npcHandler:say(thankyou.."{"..amount[talkUser].."}", cid)
				else
				  npcHandler:say(nomoney, cid)
				  return false
				end
		end
	return true
end

npcHandler:setMessage(MESSAGE_GREET, "Hello |PLAYERNAME|. Do you want my {blessings}?")
npcHandler:setMessage(MESSAGE_WALKAWAY, "Please visit again. You never know when you may need my blessings!")
npcHandler:setMessage(MESSAGE_FAREWELL, "Please visit again |PLAYERNAME|")

npcHandler:setCallback(CALLBACK_GREET, greetCallback)
npcHandler:setCallback(CALLBACK_MESSAGE_DEFAULT, creatureSayCallback)
npcHandler:addModule(FocusModule:new())

YDmXTU2.png

 

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Muitos querem aquilo que você tem, 
mas vão desistir quando souberem o preço que você pagou.

 

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Postado

O tópico foi movido para a área correta, preste mais atenção da próxima vez!

Leia as regras do fórum: http://tibiaking.com/forum/topic/1281-regras-gerais/?p=7680

Este tópico foi movido:

De: "OTServScriptingMonsters e NPCs"

Para: "OTServSuporte OTServSuporte de Scripts"

YDmXTU2.png

 

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Muitos querem aquilo que você tem, 
mas vão desistir quando souberem o preço que você pagou.

 

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  • Autor

Quero um NPC,que so tenha um bless, para niveis 10, tipo fala Hi vc deseja comprar bless? Yes , You Are Protection.

                                                        

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