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(Resolvido)Mudar efeito da wand


Ir para solução Resolvido por Wise,

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Olá,estou precisando urgente de um script de uma wand,

gostaria de por minha wand pra atacar em music,estilo aqueles sons azuis que saem do piano

obrigado!

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Em data\weapons\scripts: Crie um arquivo chamado wandmusic.lua e cole isto dentro:

w = {
[1] = {ef = 18, sh = 37, dmg = COMBAT_HOLYDAMAGE},
[2] = {ef = 19, sh = 37, dmg = COMBAT_HOLYDAMAGE},
[3] = {ef = 21, sh = 37, dmg = COMBAT_HOLYDAMAGE},
[4] = {ef = 22, sh = 37, dmg = COMBAT_HOLYDAMAGE},
[5] = {ef = 23, sh = 37, dmg = COMBAT_HOLYDAMAGE},
[6] = {ef = 24, sh = 37, dmg = COMBAT_HOLYDAMAGE}
}
 
function onUseWeapon(cid, var)
min, max = 500, 700 -- Dano mínimo e Dano máximo
target = getCreatureTarget(cid)
if target ~= 0 then
wx = w[math.random(1, #w)]
doSendDistanceShoot(getThingPos(cid), getThingPos(target), wx.sh)
addEvent(doAreaCombatHealth, 100, cid, wx.dmg, getThingPos(target), 0, -min, -max, wx.ef)
end
return true
end

 

 

Em \data\weapons em weapons.xml adicione

<wand id="8911" level="22" mana="5" type="ice" script="wandmusic.lua">
<vocation name="Sorcerer"/>
<vocation name="Master Sorcerer"/>
<vocation name="Slayer Sorcerer"/>
<vocation name="Druid"/>
<vocation name="Elder Druid"/>
<vocation name="Slayer Druid"/>
</wand>

 

 

OBS: Não esqueça de MUDAR  o 8911 para o id da sua WAND.

Editado por eviltox (veja o histórico de edições)

                                                                                                230x230.jpg

 

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eviltox,deu certo aqui..

mas eu gostaria apenas da music azul,nao todas as cores

tem como me ajudar?

 

também gostaria de saber,os items da house somen quando o ot reinicia,alguem saberia me dizer oque fazer?

Editado por Original (veja o histórico de edições)
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mas eu gostaria apenas da music azul,nao todas as cores

Não testei

local x = {
{ef = {24, 37, 512}, dmin = 500, dmax = 700}
}
 
function onUseWeapon(cid, var)
    if getCreatureTarget(cid) ~= 0 then
        doSendDistanceShoot(getThingPos(cid), getThingPos(target), x.ef[2])
        addEvent(doAreaCombatHealth, 100, cid, x.ef[3], getThingPos(target), 0, -x.dmin, -x.dmax, x.ef[1])
    end
return 1
end
também gostaria de saber,os items da house somen quando o ot reinicia,alguem saberia me dizer oque fazer?

Essa questão não tem nada a ver com o tópico :huh:

Editado por Suicide (veja o histórico de edições)

The corrupt fear us.

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Ops! Falta de atenção minha. Editei, tente agora.

The corrupt fear us.

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Putz..rodei num verificador e reconheceu cada linha como estando corretas ' - '
Ok, vou refazer.

Editado por Suicide (veja o histórico de edições)

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suicide,agr ta saindo em spear e chegando em fisico kkk,bugou


Olá,toda vez em que reinicio meu server,os items que estao dentro da house somen,oque fazer?

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  • Solução

agr ta saindo em spear e chegando em fisico


mas que demônio..
local ef, sh, dmg = CONST_ME_SOUND_BLUE, CONST_ANI_SMALLICE, COMBAT_ICEDAMAGE

function onUseWeapon(cid, var)
min, max = 500, 700
target = getCreatureTarget(cid)
    if target ~= 0 then
        doSendDistanceShoot(getThingPos(cid), getThingPos(target), sh)
        addEvent(doAreaCombatHealth, 100, cid, dmg, getThingPos(target), 0, -min, -max, ef)
    end
return 1
end

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brigadao manooo.deu certo

ultima dúvida,ela esta chegando em music,tem como o hit sair dela em music tbm? grato rep+

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tem como o hit sair dela em music tbm?

Você quer dizer, o efeito do shoottype igual ao magiceffect?
Acredito que não..

A menos que você crie o shoottype personalizado, adicione na source, no client e na lib..aí dá.

The corrupt fear us.

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tipo,ta saindo de dentro do meu personagem em holy,chegando em music,e afetando em holy

queria saber se tem como em vez de sair em holy,sair em music tbm

tipo qnd vai no weapons.xml e poe o damage como se fosse pra sair em music

entendeu?

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queria saber se tem como em vez de sair em holy,sair em music tbm

Não dá. Esse hit em "music" é apenas o magiceffect, não dá pra colocá-lo como shoottype. A menos, como eu te disse, que você crie um personalizado e adapte corretamente ao seu servidor.
As fórmulas/valores de combat (padrão) são:
COMBAT_NONE = 0
COMBAT_PHYSICALDAMAGE = 1
COMBAT_ENERGYDAMAGE = 2
COMBAT_EARTHDAMAGE = 4
COMBAT_POISONDAMAGE = 4
COMBAT_FIREDAMAGE = 8
COMBAT_UNDEFINEDDAMAGE = 16
COMBAT_LIFEDRAIN = 32
COMBAT_MANADRAIN = 64
COMBAT_HEALING = 128
COMBAT_DROWNDAMAGE = 256
COMBAT_ICEDAMAGE = 512
COMBAT_HOLYDAMAGE = 1024
COMBAT_DEATHDAMAGE = 2048

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      Welcome to ShadeCores
      We are excited to finally present to you: ShadeCores!
      After a long time of development and testing, we're finally ready to launch this awesome game!
      Quick Info for laziness:
      Rates: Tibia 7.4 theme 1x Experience 1x Skills 1x Magic 1x Loot 1x Regen General info:
      Official launch: April 24, 17:00 CEST.
      Create characters: 1 hour before launch (16:00 CEST).
      Website: https://shadecores.com/?subtopic=news
      Authentic Damages Monster attacks Monsters carrying equipment & loot Monster Spawns & respawn depending on players online World light and watches Traps Line of sight system Floor saving system Exhaustion system Much more.. General Cannot multi-client REAL Proven & Verified Anti-Cheat system = No cheaters Many quests modified to add mystery to the game for everyone Much more..
      What is ShadeCores?
      ShadeCores is a game designed to mimic the oldschool version of Tibia.com, but in a slower pace.
      Our goal is to be a long lasting and functional game that doesn't run a course of being broken after a few years.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=about.

      World Map
      The map contains all places of Tibia 7.70.
      It also contains 100% spawns of Tibia 7.70.
      With exception of Ankrahmun and Port Hope that was removed for balancing purposes.

      Built authentically
      ShadeCores was built hand in hand with hacked Tibia files (7.70 version) and is very accurate to how Tibia was (with exception things that has been improved).
      If you played Tibia back in 7.4-7.70 and join ShadeCores, you will yourself notice how scary accurate every single spawn is.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=additional.

      Game health
      We have made many modifications to ensure a healthy economy and game.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=balance.

      Creature Behavior
      In ShadeCores, same as in CipSoft's, creatures that's fleeing for their life (low health) will not make any pauses no matter how close the player is.
      Creatures also doesn't have any exhaustion of their abilities such as attacks, healings and more.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=5-Features+-Creature+Behavior.

      Creature spawns
      ShadeCores has the very same spawn system that CipSoft's had back in the day.
      All creatures that spawns has a "home".
      And this "home" has a set amount of creatures that belongs to it, always same type of creature.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=3-Features+-Creature+spawns.

      Accurate creature loot & inventory
      ShadeCores have an accurate loot & inventory system for creatures, working identically as it did in CipSoft's back in the day.
      Which means that creatures with items that give light, will also light up the creature, or armors that will increase the armor of the creature, or that when a creature wear boots of haste, it will run noticeably faster!
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=1-Features+-Creatures+equipping+their+loot+%26amp%3B+loot+system.

      Authentic exhaustions
      Believe it or not, OT's have it completely wrong, OTs uses 1 or 2 kind of exhaustions depending on which version they're meant to reflect (healing + attacking spells).
      However, in CipSoft's, there were 3 different exhaustions in the old days, 4 if you include "using item on.." exhaustion which was 1 second.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=6-Features+-Exhaustion+system.

      Floor saving
      ShadeCores are running with a map-saving system that allow the map to save certain edits done by players.
      The edits can almost be anything from items added to certain places, to open doors, wall torches that's lit or not, items hiding in boxes, book cases or even unexpected containers invisible to the naked eye.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=12-Features+-Floor+saving+system.

      Game health balance
      To ensure that ShadeCores become as perfect as possible, a lot has to be considered and corrected.
      Our goal is to make a long lasting and functional game that doesn't run a course of being broken after a few years.
      In ShadeCores, you're not meant to get unlimited supplies, hunting dragons, dragon lords, demons or other demonic critters, we don't fancy the rushed pace much of Tibia has become along with the community.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=13-Features+-Game+Health+Balance+(creatures%2C+supplies%2C+gold).

      Keep valuables valuable
      In ShadeCores it's harder to obtain "good" equipment, which will turn lower level equipment into the new good equipment.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=14-Features+-Game+Health+Balance+(equipment).

      Line of sight system
      In ShadeCores we use the same line-of-sight system as in CipSoft's.
      You may notice when you're playing that sometimes you can throw things in a way you can't do in most OT's.
      And you' may also notice that sometimes, you cannot throw things in same way as in most OT's.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=8-Features+-Line+of+sight+system.

      Poison storm
      Almost every OT either has ticking poison damage from around 50 counting down until 0, while others have an instant damage followed by poison or some other mixtures.
      While in reality, damage of the poison storm is decided by level and magic level, from the first tick of damage, it decreases with a few % until it reaches 0.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=7-Features+-Poison+storm.

      Traps functionality
      Traps does a static amount of damage. 30 to be exact, it's always 30.
      However, traps cause a physical damage that listen to the creatures armor.
      It means that the damage can and will be reduced by any armor the creature may have.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=2-Features+-Traps+(item).

      World light & watches
      In ShadeCores, time and world light works exactly like it did in CipSoft's back in the day.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=9-Features+-World+lights+%26amp%3B+watches.

      Anti-Cheat system
      We have a very advanced and automatic anti-cheat system that detects all kind of cheats rather quickly, be it bot, macro, tasker or others.
      This system was first developed and proven to work very well in RetroCores world "Cleanera".
      It has since then been improved to be faster and detect a wider array of cheats that people could use.

      A lot of servers has basically lied about that they're anti-bot, most of players have been in "anti-bot" servers that's been exploding with cheats and nobody gets punished, which is why most with good reason wont trust whenever someone says they're "antibot".
      But through Cleanera@RetroCores, we've verified for a lot of people that we're not bullshitting you, we're legit, we have a system that works and a lot of people have tested it and found themselves shocked when their "secret cheat" got caught even though nobody was nearby them.

      Additionally to the anti-cheat, ShadeCores does not allow multi-clienting
      Multi-Clienting will be treated as a cheat and lead to a deletion.
      To make sure nobody accidentally use multi-client without knowing the rules, we've made so that it's not possible to start more than one instance of the client.
      If you try to start a new client while already having one open, you will face this little message.

      Other Game Features
      Ability to play for free. No level restrictions on items nor spells. Non-stackable runes/fluids. No Runes from NPCs. No item-hotkeys. No wands/rods. No protection zone on boats/carpets. Manual aiming Anti-lag system. Great and improved monster systems. Monsters can be lured anywhere. No stairjump exhaust. Possibility to make UH traps. Accurate 7.4 formulas. Classic premium system. Classic promotion system. Many and random raids with possibility to loot raid-rare items.
      If you're new to the community, you're welcome to join the ShadeCores Discord server to chat with other players and staff!
      plain link: https://discord.gg/BtZmNDNUz6


      ShadeCores will officially launch on April 24 at 17:00 CEST!
      You will be able to create characters starting at 16:00 CEST the same day!

      Sincerely,
      ShadeCores Staff
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