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13.x Canary 3.1.2 - Servidor Completo Mapa Global 13x


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  • Lion featured this tópico
  • 2 weeks later...

Já possui o update dos sanguines itens?

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Em 04/11/2023 em 14:08, Rogex Joyz disse:

Já possui o update dos sanguines itens?

sim
 

Projeto Canary atualizado para o release 3.1.0.
Veja as mudanças do 3.0.0. para o 3.1.0: https://github.com/opentibiabr/canary/compare/v3.0.0...v3.1.0

Editado por luanluciano93 (veja o histórico de edições)
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  • luanluciano93 mudou o título para Canary 3.1.0 - Servidor Completo Mapa Global 13x

Obrigado por espalhar a palavra do canary @luanluciano93, lembro quando você chegou no projeto e ainda tinha algumas ressalvas se deveria usar ou não, que bom que conseguimos trazer você pro lado amarelo da força.
Muita gente daqui do TK me conhece e o canary vem na verdade de uma ideia que tive anos atrás depois do fim do projeto BlackOnix (lá em 2008) que era juntar as pessoas + incríveis da comunidade pra fazer um servidor fodástico e completo que seria público. A ideia de ter um produto incrivelmente bom seria avançar o desenvolvimento, unificar esforços e ter uma base comum que fosse atrativa pra qualquer um desenvolver em cima e contribuir de volta.
Quando eu conheci o pessoal da OTBR e vi que eles já estavam realizando essa ideia, foi um match instantâneo e estou acompanhando o projeto desde então. Eu cheguei a fazer umas contribuições pontuais e até trazer várias correções e melhorias do meu projeto pessoal, o Empire, pra esse futuro que nós acreditávamos.

Infelizmente levou mais de 15 anos pra eu ver uma iniciativa do tipo aqui na comunidade isso me venceu pelo cansaço, hoje em dia eu diria que estou mais pra eu "conselheiro" que dá um apoio moral e suporte de forma pontual já que não estou mais envolvido de forma ativa na comunidade e nem tenho mais servidor.
Vale ressaltar que mesmo sob intenso hate e racismo (sobretudo de algumas pessoas da otland), a galera da otbr continua fazendo um trampo SEM PALAVRAS.
Usem, divulguem e defendam!
O canary é top e é brasileiro. É a melhor base e de longe o projeto que mais continua evoluindo o cenário do open tibia.

O pessoal por trás desse projeto é sensacional e muito focado em evoluir o projeto com muito carinho e cuidado, eles merecem ser sempre citados:
Eduardo Dantas, Lucas Grossi, Renato "Foot", "Majesty", Luan "Ardent" (cfcluan), "Beats", Murilo, "Marcosvf132" e Renato "Mehah" são alguns dos maiores contribuidores.

Editado por xWhiteWolf
Deixar claro que não estou mais contribuindo de forma ativa (veja o histórico de edições)

Todos os meus trabalhos importantes estão na seção "Sobre mim" no meu perfil; Dá uma passada lá!

"Há três caminhos para o fracasso: não ensinar o que se sabe, não praticar o que se ensina, e não perguntar o que se ignora." - São Beda

I7Pm6ih.png

(obg ao @Beeny por fazer essa linda sign <3)

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  • luanluciano93 mudou o título para Canary 3.1.1 - Servidor Completo Mapa Global 13x
11 horas atrás, jurubewa disse:

É possivel utilizar cliente 11?, usando spr e dat? acho horrivel usa aquele assets editor

sim, só marcar a opção de old protocolo no config.lua

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14 horas atrás, Douk disse:

vc poderia postar a distro compilada fazendo favor?

melhor voce entrar no gitbook deles, e seguir o tutorial para compilar. Qualquer duvida entra no discord, a galera te ajuda.

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  • 3 weeks later...
20 horas atrás, DamianMeneses1 disse:

Alguna idea porque me arroja este error?

Captura de pantalla 2023-12-01 171111.png

Sua linha 2 do arquivo loyalty_lib.lua está assim?

enable = configManager.getBoolean(configKeys.LOYALTY_ENABLED)

Canário - Versão 3.1.2

 

Bem-vindo! A equipe do Canary está profundamente comprometida em enriquecer continuamente este projeto com novos recursos e correções. Seu apoio, seja financeiro ou por meio de contribuições de código e emissão de relatórios, é vital para nosso trabalho contínuo.

  • Para contribuir com código ou relatar problemas, junte-se à nossa comunidade Discord .

  • Se você quiser apoiar financeiramente o projeto, considere fazer uma doação .

  • Para tutoriais e recursos adicionais, visite nossa documentação .


Baixe o cliente Tibia 13.21.13839

Baixe OTClient Redemption , obrigado por@mehah

Log de alterações completo : v3.1.1...v3.1.2

https://github.com/opentibiabr/canary/releases/tag/v3.1.2

Editado por luanluciano93 (veja o histórico de edições)
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  • luanluciano93 mudou o título para Canary 3.1.2 - Servidor Completo Mapa Global 13x

Você poderia compilar o disto e postar aqui para eu baixar e testar? Não tenho paciência para tentar compilar a partir dessa versão do Canary. Gostaria de conhecer alguns sistemas e mapas. obg...

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22 horas atrás, GM Vortex disse:

Você poderia compilar o disto e postar aqui para eu baixar e testar? Não tenho paciência para tentar compilar a partir dessa versão do Canary. Gostaria de conhecer alguns sistemas e mapas. obg...

https://github.com/opentibiabr/canary/actions/workflows/build-windows-cmake.yml?query=branch:main

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Em 02/12/2023 em 19:44, GM Vortex disse:

Você poderia compilar o disto e postar aqui para eu baixar e testar? Não tenho paciência para tentar compilar a partir dessa versão do Canary. Gostaria de conhecer alguns sistemas e mapas. obg...

Só complementando a resposta ai do amigo acima, aqui está o passo a passo, e tbem tem o link do canary compilado: https://docs.opentibiabr.com/opentibiabr/projects/canary

 

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  • 4 weeks later...
22 horas atrás, luizhonorio disse:

É possível compilar cliente para Android?

Ai depende do seu otclient ...
- otclient do mehah voce compila para android na versão 13.21: https://github.com/mehah/otclient

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  • 4 weeks later...

Olá amigos, boa tarde, desculpem meu português mas gostaria de pedir ajuda com esse erro, por favor.
Quero saber do que se trata e se tem solução, por mais que pesquise não encontro o erro.

 

 

1940922370_Capturadepantalla2024-01-30125254.thumb.png.7aae7e6d8957aa90cc22ad7f43a67f65.png

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    • Por MarcusCores
      Welcome to ShadeCores
      We are excited to finally present to you: ShadeCores!
      After a long time of development and testing, we're finally ready to launch this awesome game!
      Quick Info for laziness:
      Rates: Tibia 7.4 theme 1x Experience 1x Skills 1x Magic 1x Loot 1x Regen General info:
      Official launch: April 24, 17:00 CEST.
      Create characters: 1 hour before launch (16:00 CEST).
      Website: https://shadecores.com/?subtopic=news
      Authentic Damages Monster attacks Monsters carrying equipment & loot Monster Spawns & respawn depending on players online World light and watches Traps Line of sight system Floor saving system Exhaustion system Much more.. General Cannot multi-client REAL Proven & Verified Anti-Cheat system = No cheaters Many quests modified to add mystery to the game for everyone Much more..
      What is ShadeCores?
      ShadeCores is a game designed to mimic the oldschool version of Tibia.com, but in a slower pace.
      Our goal is to be a long lasting and functional game that doesn't run a course of being broken after a few years.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=about.

      World Map
      The map contains all places of Tibia 7.70.
      It also contains 100% spawns of Tibia 7.70.
      With exception of Ankrahmun and Port Hope that was removed for balancing purposes.

      Built authentically
      ShadeCores was built hand in hand with hacked Tibia files (7.70 version) and is very accurate to how Tibia was (with exception things that has been improved).
      If you played Tibia back in 7.4-7.70 and join ShadeCores, you will yourself notice how scary accurate every single spawn is.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=additional.

      Game health
      We have made many modifications to ensure a healthy economy and game.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=balance.

      Creature Behavior
      In ShadeCores, same as in CipSoft's, creatures that's fleeing for their life (low health) will not make any pauses no matter how close the player is.
      Creatures also doesn't have any exhaustion of their abilities such as attacks, healings and more.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=5-Features+-Creature+Behavior.

      Creature spawns
      ShadeCores has the very same spawn system that CipSoft's had back in the day.
      All creatures that spawns has a "home".
      And this "home" has a set amount of creatures that belongs to it, always same type of creature.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=3-Features+-Creature+spawns.

      Accurate creature loot & inventory
      ShadeCores have an accurate loot & inventory system for creatures, working identically as it did in CipSoft's back in the day.
      Which means that creatures with items that give light, will also light up the creature, or armors that will increase the armor of the creature, or that when a creature wear boots of haste, it will run noticeably faster!
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=1-Features+-Creatures+equipping+their+loot+%26amp%3B+loot+system.

      Authentic exhaustions
      Believe it or not, OT's have it completely wrong, OTs uses 1 or 2 kind of exhaustions depending on which version they're meant to reflect (healing + attacking spells).
      However, in CipSoft's, there were 3 different exhaustions in the old days, 4 if you include "using item on.." exhaustion which was 1 second.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=6-Features+-Exhaustion+system.

      Floor saving
      ShadeCores are running with a map-saving system that allow the map to save certain edits done by players.
      The edits can almost be anything from items added to certain places, to open doors, wall torches that's lit or not, items hiding in boxes, book cases or even unexpected containers invisible to the naked eye.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=12-Features+-Floor+saving+system.

      Game health balance
      To ensure that ShadeCores become as perfect as possible, a lot has to be considered and corrected.
      Our goal is to make a long lasting and functional game that doesn't run a course of being broken after a few years.
      In ShadeCores, you're not meant to get unlimited supplies, hunting dragons, dragon lords, demons or other demonic critters, we don't fancy the rushed pace much of Tibia has become along with the community.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=13-Features+-Game+Health+Balance+(creatures%2C+supplies%2C+gold).

      Keep valuables valuable
      In ShadeCores it's harder to obtain "good" equipment, which will turn lower level equipment into the new good equipment.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=14-Features+-Game+Health+Balance+(equipment).

      Line of sight system
      In ShadeCores we use the same line-of-sight system as in CipSoft's.
      You may notice when you're playing that sometimes you can throw things in a way you can't do in most OT's.
      And you' may also notice that sometimes, you cannot throw things in same way as in most OT's.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=8-Features+-Line+of+sight+system.

      Poison storm
      Almost every OT either has ticking poison damage from around 50 counting down until 0, while others have an instant damage followed by poison or some other mixtures.
      While in reality, damage of the poison storm is decided by level and magic level, from the first tick of damage, it decreases with a few % until it reaches 0.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=7-Features+-Poison+storm.

      Traps functionality
      Traps does a static amount of damage. 30 to be exact, it's always 30.
      However, traps cause a physical damage that listen to the creatures armor.
      It means that the damage can and will be reduced by any armor the creature may have.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=2-Features+-Traps+(item).

      World light & watches
      In ShadeCores, time and world light works exactly like it did in CipSoft's back in the day.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=9-Features+-World+lights+%26amp%3B+watches.

      Anti-Cheat system
      We have a very advanced and automatic anti-cheat system that detects all kind of cheats rather quickly, be it bot, macro, tasker or others.
      This system was first developed and proven to work very well in RetroCores world "Cleanera".
      It has since then been improved to be faster and detect a wider array of cheats that people could use.

      A lot of servers has basically lied about that they're anti-bot, most of players have been in "anti-bot" servers that's been exploding with cheats and nobody gets punished, which is why most with good reason wont trust whenever someone says they're "antibot".
      But through Cleanera@RetroCores, we've verified for a lot of people that we're not bullshitting you, we're legit, we have a system that works and a lot of people have tested it and found themselves shocked when their "secret cheat" got caught even though nobody was nearby them.

      Additionally to the anti-cheat, ShadeCores does not allow multi-clienting
      Multi-Clienting will be treated as a cheat and lead to a deletion.
      To make sure nobody accidentally use multi-client without knowing the rules, we've made so that it's not possible to start more than one instance of the client.
      If you try to start a new client while already having one open, you will face this little message.

      Other Game Features
      Ability to play for free. No level restrictions on items nor spells. Non-stackable runes/fluids. No Runes from NPCs. No item-hotkeys. No wands/rods. No protection zone on boats/carpets. Manual aiming Anti-lag system. Great and improved monster systems. Monsters can be lured anywhere. No stairjump exhaust. Possibility to make UH traps. Accurate 7.4 formulas. Classic premium system. Classic promotion system. Many and random raids with possibility to loot raid-rare items.
      If you're new to the community, you're welcome to join the ShadeCores Discord server to chat with other players and staff!
      plain link: https://discord.gg/BtZmNDNUz6


      ShadeCores will officially launch on April 24 at 17:00 CEST!
      You will be able to create characters starting at 16:00 CEST the same day!

      Sincerely,
      ShadeCores Staff
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