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7.x GLOBAL 100% 7.40 Cliente Proprio, Port Hope 7.4, POI, Demon OaK, War System, Shared Exp, Cast System, Anti Clone, Task System.


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Em 24/04/2017 ás 22:07, g2telecom disse:

Alguém tem tutorial de como instalar ele no Ubuntu Server?

 

Linux:

Same as every other OTX:

Libs:

apt-get install subversion autoconf build-essential pkg-config libboost-dev libgmp3-dev libxml2-dev liblua5.1-0-dev libmysqlclient-dev ccache libboost-filesystem-dev libboost-regex-dev libboost-system-dev libboost-thread-dev screen libssl-dev

Compile:

sh ./autogen.sh && ./configure --enable-server-diag --enable-mysql --enable-groundcache --enable-root-permission && make -j 2

Protocol version can be changed in the Makefile.am - $(OPTIONAL_FLAGS), just add -D_MULTIPLATFORM77.

-D_MULTIPLATFORM77

 Whatsapp: +55 (48) 98815-0709 Discord: Qwizer#5713

 

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GLOBAL 100% 7.40 >> Information: -7.4 Features: No Protection zone nos barcos e  tapetes. - Spells, vocations e spells formuled baseada em Tibia 7.4. nao tem Hotkleys! -War System.

Download Scan    

desculpe mano eu uso linux nao tem exe e DLL tera que compilar as sources.

Posted Images

Em 2017-4-23 ás 14:50, ismaeljuniorrp disse:


File: C:\xampp\htdocs\classes/configlua.php   Line: 24
File: C:\xampp\htdocs\classes/configlua.php   Line: 12
File: C:\xampp\htdocs\system/load.init.php   Line: 42

 

alguem consegue instalar esse site ?

no config.php aonde coloca o endereço da pasta do ot vc tem que colocar as barras assim C:/otserv/ < exemplo

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4 horas atrás, denisgusto disse:

Já troquei o OTB, já retirei a linha para não verificar os items.otb, mas o erro persiste.

@Qwizer poderia postar a solução ou a distro compilada?

nao tem erro so tirar a linha que checa nos items.cpp e pors a versao que quer compilar no makefile abra o arquivo readme e leia antes de tentar

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Em 2017-3-7 ás 20:15, Ivens Pontes disse:

Tem que mudar alguma coisa nas sources pra rodar em windows? por mais que eu prefira no linux, eu vou ter que testa-lo no windows.
Estou com um problema no items


> ERROR: Unable to load items (OTB)!
  Mostrar conteúdo oculto

items.png.b7ffadc1200d39afb78b47e20463fec2.png

 

EDIT:
Já achei o erro, vou tirar esse bendito ITEMS_PATH das sources, já que eu não vou precisar.

como que tira ITEMS_PATH das source??

11 horas atrás, Qwizer disse:

nao tem erro so tirar a linha que checa nos items.cpp e pors a versao que quer compilar no makefile abra o arquivo readme e leia antes de tentar

tem como postar a linha que checa nos items.cpp pra mim ???

quando eu uso release GUI dá certo quando eu uso só Release da erro pede pra ler os items tem algo errado com o release ? o gui é ruim pq nao da pra colocar auto restarter no server

Em 2017-3-7 ás 20:15, Ivens Pontes disse:

Tem que mudar alguma coisa nas sources pra rodar em windows? por mais que eu prefira no linux, eu vou ter que testa-lo no windows.
Estou com um problema no items


> ERROR: Unable to load items (OTB)!
  Ocultar conteúdo

items.png.b7ffadc1200d39afb78b47e20463fec2.png

 

EDIT:
Já achei o erro, vou tirar esse bendito ITEMS_PATH das sources, já que eu não vou precisar.

voce pode me ensinar como tirar items_path das sources manim ? eu tirei a linha e não consigo executar com o "release" só funfa com "release gui"

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5 horas atrás, ismaeljuniorrp disse:

como que tira ITEMS_PATH das source??

tem como postar a linha que checa nos items.cpp pra mim ???

quando eu uso release GUI dá certo quando eu uso só Release da erro pede pra ler os items tem algo errado com o release ? o gui é ruim pq nao da pra colocar auto restarter no server

voce pode me ensinar como tirar items_path das sources manim ? eu tirei a linha e não consigo executar com o "release" só funfa com "release gui"

 

 

 

http://www.tibiaking.com/forum/forums/topic/8856-fazendo-que-o-servidor-aceite-qualquer-itemsotb/

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@Qwizer, já está removido nas sourcers que você disponibilizou as linha de verificação.

Vou verificar no MakeFile e ler o Readme, qualquer dúvida posto aqui, Obrigado! :)

_________________
Já verifiquei o código todo do items.cpp, deixei habilitado e desabilitado a verificação mas sem sucesso.

Editado por denisgusto (veja o histórico de edições)
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11 horas atrás, denisgusto disse:

@Qwizer, já está removido nas sourcers que você disponibilizou as linha de verificação.

Vou verificar no MakeFile e ler o Readme, qualquer dúvida posto aqui, Obrigado! :)

_________________
Já verifiquei o código todo do items.cpp, deixei habilitado e desabilitado a verificação mas sem sucesso.

eu ja até ativei o codigo na source e no config.lua mesmo assim ele verifica

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seis ta muito fraco, compilei aqui no linux e deu certo sem erros.

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2 horas atrás, denisgusto disse:

Ahhhh @Qwizer, vou compilar no linux, só pode ser o Windows cara, porque não vai nem na bala!!
Já tentei pelo Dev C++ e pelo MVSC.

deve ser, windows e bugado

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@Qwizer, se você puder, pode colocar as Dlls, Linkers e C++ Compiler que você utiliza?

Se for compilação no Linux sabe algum tutorial para esse server?

Porque as 0.4 as libs são diferentes.

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20 horas atrás, Qwizer disse:

seis ta muito fraco, compilei aqui no linux e deu certo sem erros.

Brother se não está entendendo, no [LINUX] roda de Boa o problema é no Winsows compila 100% mas na hora de passar pelo items.otb ele da falha ele só funciona com RELEASE GUI < que n da para usar com auto restart.

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6 horas atrás, denisgusto disse:

@Qwizer, se você puder, pode colocar as Dlls, Linkers e C++ Compiler que você utiliza?

Se for compilação no Linux sabe algum tutorial para esse server?

Porque as 0.4 as libs são diferentes.

so uso linux,

 

Linux:

Same as every other OTX:

Libs:

apt-get install subversion autoconf build-essential pkg-config libboost-dev libgmp3-dev libxml2-dev liblua5.1-0-dev libmysqlclient-dev ccache libboost-filesystem-dev libboost-regex-dev libboost-system-dev libboost-thread-dev screen libssl-dev

Compile:

sh ./autogen.sh && ./configure --enable-server-diag --enable-mysql --enable-groundcache --enable-root-permission && make -j 2

Protocol version can be changed in the Makefile.am - $(OPTIONAL_FLAGS), just add -D_MULTIPLATFORM7X where X is 6 or 7.

-D_MULTIPLATFORM77

-D_MULTIPLATFORM76

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10 horas atrás, Qwizer disse:

so uso linux,

 

Linux:

Same as every other OTX:

Libs:

apt-get install subversion autoconf build-essential pkg-config libboost-dev libgmp3-dev libxml2-dev liblua5.1-0-dev libmysqlclient-dev ccache libboost-filesystem-dev libboost-regex-dev libboost-system-dev libboost-thread-dev screen libssl-dev

Compile:

sh ./autogen.sh && ./configure --enable-server-diag --enable-mysql --enable-groundcache --enable-root-permission && make -j 2

Protocol version can be changed in the Makefile.am - $(OPTIONAL_FLAGS), just add -D_MULTIPLATFORM7X where X is 6 or 7.

-D_MULTIPLATFORM77

-D_MULTIPLATFORM76

Era isso mesmo, compilei no Linux, OTB rodou lisooo!!

ME SALVOU!!!

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55 minutos atrás, tiroleivi disse:

Valeu @tiroleivi !!! Obrigado mesmo.

29 minutos atrás, leo18df disse:

 

Editado por leo18df (veja o histórico de edições)
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    • Por mkotyna2
      Website: Latest News - Tibia 7.4 (https://tibia74.eu/)
      Acc Maker: Create Account - Tibia 7.4 (https://tibia74.eu/?account/create)
      Client download: Downloads - Tibia 7.4 (https://tibia74.eu/?downloads)
       
       
      The server is supposed to reflect the times of version 7.4, but the main difference is that exp and skill will be increased. I want it to be able to play casually in an RPG style and also focus on wars and PVP.

      Therefore, for example, each account receives free premium status and there is no premium store on the website.

      Yes, I know that there are already several such servers and I should give up on this idea, but I have no intention of doing so.

      I have already set up my own servers with varying degrees of success, but the last one stood for over a year and worked on a small scale without any problems (rollback/crash, etc.).

      Server: This is a standard Nostalrius distribution, after some modifications to the code and game files.
      Client: Client with tibianic-dll and an additional dll for client imitation in version 7.4

      I had no intention of creating super unique content, mega new possibilities, etc. I want this server to be a springboard for you. Here you can have fun!

      Goal number one is to set it as close to version 7.4 as possible, i.e. monsters, spells, regen, map, appearance and client. I'm getting older, and the version described is closest to me, that's why. I understand that I can't remember everything perfectly, and I may have missed some information about the mechanics, so I'm waiting for information from you and I will continue working to bring it to a version as close as possible.

      A little info about what is and what is waiting for you on my server:

       
      Rates
      Exp Rate: stages
      Magic Level: x10
      Skills: x15
      Loot: x2
      Spawn: x1
      Spells: known from start
      Guilds: from 8 level STAGES
      level 1 - 8 x20
      level 9 - 20 x25
      level 21 - 50 x20
      level 51 - 100 x15
      level 101 - 150 x10
      level 151 - 200 x5
      level 201.. and more x2 7.4 standard spears falling to the ground working spellbook with mlvl spells no worm on fishing rod no wands no rods no runes in shop no port hope / tiquanda no poi etc. 0 level ships (without PZ) no hotkeys (for runes) Additionals
      passive monsters - simulation of PVP players
      working spellbook with mlvl spells
      hp / mana regen as in 7.4
      spells price / mana cos / req mlvl as in 7.4
      house auction via website
      working questlog
      bank system (to use with house auction)
      Hope to see you online!
    • Por MarcusCores
      Welcome to ShadeCores
      We are excited to finally present to you: ShadeCores!
      After a long time of development and testing, we're finally ready to launch this awesome game!
      Quick Info for laziness:
      Rates: Tibia 7.4 theme 1x Experience 1x Skills 1x Magic 1x Loot 1x Regen General info:
      Official launch: April 24, 17:00 CEST.
      Create characters: 1 hour before launch (16:00 CEST).
      Website: https://shadecores.com/?subtopic=news
      Authentic Damages Monster attacks Monsters carrying equipment & loot Monster Spawns & respawn depending on players online World light and watches Traps Line of sight system Floor saving system Exhaustion system Much more.. General Cannot multi-client REAL Proven & Verified Anti-Cheat system = No cheaters Many quests modified to add mystery to the game for everyone Much more..
      What is ShadeCores?
      ShadeCores is a game designed to mimic the oldschool version of Tibia.com, but in a slower pace.
      Our goal is to be a long lasting and functional game that doesn't run a course of being broken after a few years.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=about.

      World Map
      The map contains all places of Tibia 7.70.
      It also contains 100% spawns of Tibia 7.70.
      With exception of Ankrahmun and Port Hope that was removed for balancing purposes.

      Built authentically
      ShadeCores was built hand in hand with hacked Tibia files (7.70 version) and is very accurate to how Tibia was (with exception things that has been improved).
      If you played Tibia back in 7.4-7.70 and join ShadeCores, you will yourself notice how scary accurate every single spawn is.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=additional.

      Game health
      We have made many modifications to ensure a healthy economy and game.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=about&view=balance.

      Creature Behavior
      In ShadeCores, same as in CipSoft's, creatures that's fleeing for their life (low health) will not make any pauses no matter how close the player is.
      Creatures also doesn't have any exhaustion of their abilities such as attacks, healings and more.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=5-Features+-Creature+Behavior.

      Creature spawns
      ShadeCores has the very same spawn system that CipSoft's had back in the day.
      All creatures that spawns has a "home".
      And this "home" has a set amount of creatures that belongs to it, always same type of creature.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=3-Features+-Creature+spawns.

      Accurate creature loot & inventory
      ShadeCores have an accurate loot & inventory system for creatures, working identically as it did in CipSoft's back in the day.
      Which means that creatures with items that give light, will also light up the creature, or armors that will increase the armor of the creature, or that when a creature wear boots of haste, it will run noticeably faster!
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=1-Features+-Creatures+equipping+their+loot+%26amp%3B+loot+system.

      Authentic exhaustions
      Believe it or not, OT's have it completely wrong, OTs uses 1 or 2 kind of exhaustions depending on which version they're meant to reflect (healing + attacking spells).
      However, in CipSoft's, there were 3 different exhaustions in the old days, 4 if you include "using item on.." exhaustion which was 1 second.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=6-Features+-Exhaustion+system.

      Floor saving
      ShadeCores are running with a map-saving system that allow the map to save certain edits done by players.
      The edits can almost be anything from items added to certain places, to open doors, wall torches that's lit or not, items hiding in boxes, book cases or even unexpected containers invisible to the naked eye.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=12-Features+-Floor+saving+system.

      Game health balance
      To ensure that ShadeCores become as perfect as possible, a lot has to be considered and corrected.
      Our goal is to make a long lasting and functional game that doesn't run a course of being broken after a few years.
      In ShadeCores, you're not meant to get unlimited supplies, hunting dragons, dragon lords, demons or other demonic critters, we don't fancy the rushed pace much of Tibia has become along with the community.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=13-Features+-Game+Health+Balance+(creatures%2C+supplies%2C+gold).

      Keep valuables valuable
      In ShadeCores it's harder to obtain "good" equipment, which will turn lower level equipment into the new good equipment.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=14-Features+-Game+Health+Balance+(equipment).

      Line of sight system
      In ShadeCores we use the same line-of-sight system as in CipSoft's.
      You may notice when you're playing that sometimes you can throw things in a way you can't do in most OT's.
      And you' may also notice that sometimes, you cannot throw things in same way as in most OT's.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=8-Features+-Line+of+sight+system.

      Poison storm
      Almost every OT either has ticking poison damage from around 50 counting down until 0, while others have an instant damage followed by poison or some other mixtures.
      While in reality, damage of the poison storm is decided by level and magic level, from the first tick of damage, it decreases with a few % until it reaches 0.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=7-Features+-Poison+storm.

      Traps functionality
      Traps does a static amount of damage. 30 to be exact, it's always 30.
      However, traps cause a physical damage that listen to the creatures armor.
      It means that the damage can and will be reduced by any armor the creature may have.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=2-Features+-Traps+(item).

      World light & watches
      In ShadeCores, time and world light works exactly like it did in CipSoft's back in the day.
      Read more at: https://shadecores.com/?subtopic=support&view=faq&topic=9-Features+-World+lights+%26amp%3B+watches.

      Anti-Cheat system
      We have a very advanced and automatic anti-cheat system that detects all kind of cheats rather quickly, be it bot, macro, tasker or others.
      This system was first developed and proven to work very well in RetroCores world "Cleanera".
      It has since then been improved to be faster and detect a wider array of cheats that people could use.

      A lot of servers has basically lied about that they're anti-bot, most of players have been in "anti-bot" servers that's been exploding with cheats and nobody gets punished, which is why most with good reason wont trust whenever someone says they're "antibot".
      But through Cleanera@RetroCores, we've verified for a lot of people that we're not bullshitting you, we're legit, we have a system that works and a lot of people have tested it and found themselves shocked when their "secret cheat" got caught even though nobody was nearby them.

      Additionally to the anti-cheat, ShadeCores does not allow multi-clienting
      Multi-Clienting will be treated as a cheat and lead to a deletion.
      To make sure nobody accidentally use multi-client without knowing the rules, we've made so that it's not possible to start more than one instance of the client.
      If you try to start a new client while already having one open, you will face this little message.

      Other Game Features
      Ability to play for free. No level restrictions on items nor spells. Non-stackable runes/fluids. No Runes from NPCs. No item-hotkeys. No wands/rods. No protection zone on boats/carpets. Manual aiming Anti-lag system. Great and improved monster systems. Monsters can be lured anywhere. No stairjump exhaust. Possibility to make UH traps. Accurate 7.4 formulas. Classic premium system. Classic promotion system. Many and random raids with possibility to loot raid-rare items.
      If you're new to the community, you're welcome to join the ShadeCores Discord server to chat with other players and staff!
      plain link: https://discord.gg/BtZmNDNUz6


      ShadeCores will officially launch on April 24 at 17:00 CEST!
      You will be able to create characters starting at 16:00 CEST the same day!

      Sincerely,
      ShadeCores Staff
    • Por Pifafa
      Tibinha - YurOts
      Olá hoje trago a vocês meu projeto, tenho como objetivo atingir 50 jogadores (um sonho talvez que quase já se realizou) 
      www.tibinha.online



      Obrigado por ver meu projeto, caso tenha interesse entre nele e converse comigo, estou disponível para tira duvidas e ajudar a todos aqui!
       
    • Por Fearlet
      Tibia Infinity
       
      Olá Tibianos, é com grande satisfação e orgulho que apresento a vocês meu novo projeto consistente em diversas ideias para vários temas de servidores alternativos, com o propósito de ser a primeira equipe a desenvolver servidores, onde o servidor e o player tenham rendas num ciclo econômico a ideia principal é um servidor usando no momento apenas nosso dinheiro real BRL, porém futuramente com o capital em mãos criar nosso token TINF.
       
      No momento estamos a procura de colaboradores, desenvolvedores e patrocinadores corajosos afim de enfrentar aventuras e desafios em nossa equipe, procuramos pessoas que tenham disponibilidade de horário, disponibilidade de contato, prontos para trabalharem dedicadamente aos servidores, pessoas com facilidade de trabalho em equipe, trabalho com metas a serem cumpridas e entregues.
       
       
      Quais projetos iniciados está a caminho ?
      Temos três servidores, em desenvolvimento.

       
      TibiaLands – Este servidor é baseado na fazenda feliz para quem já jogou, ou para quem está no mundos dos NFTs uma das formas de farm é igual ao PVU (Plant vs Undead) que consiste também na plantação, mineração, gastronomia e agropecuária e até a caça de presas.
      Tibia Infinity - Servidor de Tibia alternativo baseado no Tibia 7.4. O jogo tem um verdadeiro mapa global 7.4, com todas as missões daquela época e muito mais. O RPG de Tibia Infity vai além. Na época em que Tibia 7.4 (2005) foi jogado, havia uma magia em torno de itens extremamente raros. Pessoas se reúnem ao redor do mapa tentando resolver mistérios que até hoje não foram resolvidos a nostalgia e o tempo gastos valerão a pena. Não há nenhum item intocável. Mas não será fácil, servidor está sendo 24hrs sendo pensado em como será a economia do jogo, pois sabemos que é dificil, dentro de impostos e má intenções de pessoas que existem hoje em dia.
      PokeInfinity – Servidor alternativo de pokémon onde os players entram para duelarem, com torneios diários, recompensas, tokens, porém com a principal ideia do player pagar para adquirir seu time principal e participar de torneios rankeados, para quem já jogo o torneio global (TG) da pokexgames, será basicamente aqui porém o player irá ter uma renda extra caso ele resolva investir em seu time e pense estrategicamente.

       

       
      Quer saber mais do projeto? entre no nosso Discord.
      Quer ser parte da equipe? Entre no nosso discord e chamem o ADM no pv.
      Lippe#7652
       
      https://discord.gg/53KWSBgYUc

      Alguns spoiler de uns dos projetos
       
       

      OBRIGADO A TODOS PELA ATENÇÃO !!!

       

       
    • Por bkhere
      Atualizações sobre , encontrei um grande amigo aqui no forum , então vamos fechar junto com o novo projeto 
      Atulizado dia 10/09/2021
       
      www.real-age.online
       
       
       
       
       
       
      OLD POST
      salve meus queridos tibiakinganus
      venho apresentar meu projeto vou , dar continuidade num projeto de 8 anos trabalhados e 12 anos retocando , isso mesmo 12 anos , retocando o projeto 
       
      estou precisando de membros na equipe , quem estiver interessado , a base do servidor é 8.60 - porém ele é 95% antibot , e o não tem HOTKEYS usando a base do 7.4 
      Rookgaard full graficos 7.4 + customs 
       
      emfim projeto é top , quem estiver interessado me CHAMA ! estarei postando em breve fotos 
       
      ROOKGAARD BEFORE EDITS

       
      Bridge

       
      Open 

       
      Doublet BEFORE EDIT 

       
      ----
      Segunda EDIÇÃO DOUBLET

       
      Quest

       
       You see a enchanted doublet (Arm:3).
      It weighs 24.00 oz.

       
       
       
       
       
      SEGUNDA EDIÇÃO DO TEMPLO DE ROOK 

      TEST LEVEL 130 - ML 35 
      SD COMUN "ADORI GRAN MORT" pensando ainda se venderemos ela no npc 

       
       
      TEST LEVEL 130 - ML 35 - COM ML MAIOR DANO MAIOR, PORÉM TAMBÉM CONTA LVL
      SD ANTIGA DANO 7.4 "ADORI VITA VIS" NÃO VAI VENDER NO NPC SÓMENTE PLAYERS

       
       



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